ماشین آلات پردازش و بازیافت زباله شهری (Material Recovery Facility)

خط پردازش زباله

خط پردازش زباله شهری

 

خط پردازش زباله شهری (Material Recovery Facility)

شرکت فلاتک در جهت جداسازی سریع زباله ها قبل از دفن، اقدام به طراحی و ساخت خط پردازش و بازیافت زباله شهری در ظرفیت های مختلف نموده است. خطوط پردازش زباله جهت جداسازی مخلوط زباله های تر و خشک با معیارهایی نظیر طراحی اقتصادی جهت استفاده از حداقل نیروی انسانی و کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری، دارای کیسه باز کن، خط جدایش مواد سبک زباله به صورت گرانشی، جداکننده مغناطیسی: جداکننده هاي مغناطيسي در انواع مختلفي طراحی و ساخته مي شوند که بر حسب نياز کاربردهاي گوناگوني نيز در صنايع مختلف دارند. جدا کننده هاي مغناطيسي در دو نوع الکتريکال و پرمننت (آهنرباي دائم) طراحي و ساخته شده و هر کدام بر حسب نياز و نوع صنعت کاربردهاي گوناگون و عملکرد متناسب با همان صنعت را خواهد داشت.

دانلود کاتالوگ

 

خط تفکیک زباله از تجهیزات زیر تشکیل شده است:

سرند دوار (Trommel Screen) :

سرند دوار تفکیک زباله یکی از تجهیزات مورد نیاز برای جداسازی و تفکیک انواع زباله‌ها بر اساس اندازه و خواص فیزیکی آن‌ها است. این سیستم‌ها معمولاً در صنایع پسماند و صنایع معدنی استفاده می‌شوند.

سرند دوار تفکیک مورد استفاده در خط پردازش زباله، زباله را با استفاده از یک استوانه دوار مجهز به سوراخ‌هایی با قطرهای مختلف در بدنه، از هم جدا می‌کند. سوراخ‌های مختلف القطر در دیواره استوانه موجب عبور برخی زباله‌ها غالبا آلی (دو بعدی) و مانع عبور دیگر زباله‌ها (سه بعدی) می‌شوند. در نتیجه، زباله‌ها بر اساس اندازه و نوعشان جدا می‌شوند.

سرند دوار تفکیک زباله می‌تواند به طور خاص در تفکیک زباله‌های سازماندهی نشده، مانند زباله‌های خانگی، مواد بازیافتی، ساختمانی و صنعتی مفید باشد. با جدا کردن مواد بازیافتی مانند کاغذ، پلاستیک، فلز و شیشه، می‌توان این مواد را برای بازیافت و استفاده مجدد بازیافت نموده و در مصرف مواد اولیه صرفه‌جویی کرد. همچنین، سرند دوار تفکیک زباله می‌تواند به کاهش حجم زباله‌ها و کاهش آلودگی محیط زیست کمک کند.

واحد جداسازی دستی زباله (Manual Separator) :

واحد های جداسازی دستی زباله، یک سیستم است که برای جداسازی و تفکیک اجزای مختلف زباله‌ها به صورت دستی استفاده می‌شود. این خطوط جداکننده معمولاً در صنایع بازیافت و پردازش پسماند به کار می‌روند.

فرآیند این خطوط عمدتاً شامل مراحل زیر است:

. پذیرش زباله: در ابتدا، زباله‌های جمع‌آوری شده وارد خط جداکننده می‌شوند.

. جداسازی اولیه: در این مرحله، زباله‌ها به صورت دستی توسط کارگران جدا می‌شوند. مثلاً، قطعات بزرگ، مواد بازیافتی قابل جداسازی و مواد غیربازیافتی مانند پلاستیک، کاغذ و شیشه از هم جدا می‌شوند.

. جداسازی نهایی: در این مرحله، زباله‌های جدا شده به مراحل بعدی منتقل می‌شوند تا با استفاده از روش‌های دیگر مانند سرند‌بندی، مغناطیسی کردن، جداسازی هوا و غیره، اجزای دیگر زباله‌ها از هم جدا شوند.

خط جداکننده دستی زباله با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی، ابزارهای دستی و دانش و تجربه کارگران، امکان جداسازی و بازیافت اجزای قابل استفاده در زباله‌ها را فراهم می‌کند. این روش معمولاً در مقیاس کوچک و در صنایعی که به تکنولوژی پیشرفته دسترسی ندارند یا زباله‌هایی با تنوع بالا دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیسه بازکن (Bag Opener) :

یکی از دستگاههای اصلی مورد نیاز در خطوط پسماند می باشد. باز کردن کیسه های حاوی زباله و جدایش زباله های متراکم که در مراحل بعدی موجب تفکیک بسیار آسانتر پسماند می شود توسط این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می شود .

E-Bag Opener_ توان بالا از ۴ تا ۲۴ تن در ساعت

_ باز کردن کیسه های مواد و انتقال به بخش انبار

_ مکانیسم انحصاری باز کردن کیسه با شفت دوار

_ بهره وری ۹۵% بسته به تراکم مواد

_ طراحی سیستم های مدولار

_ نیاز بسیار محدود به تعمیر و نگهداری

_ ارتفاع کم بارگذاری، کنترل هوشمند PLC

_ مصرف کم انرژی تنها ۱۷ تا ۲۳ HP

 

دانلود کاتالوگ

 

mgbv

جدا کننده های مغناطیسی (Magnet Separator) :

جداکننده هاي مغناطيسي در خطوط پردازش زباله، در انواع مختلفي ساخته مي شوند. این دستگاهها بر حسب نياز، کاربردهاي گوناگوني نيز در صنايع مختلف دارند. هر کدام بر حسب نياز و نوع صنعت کاربردهاي گوناگون و عملکرد متناسب با همان صنعت را خواهد داشت .

جداکننده های مغناطیسی در دو نوع دائمی (پرمننت) ومگنت باربردار الکتریکی عرضه مي شوند که بسته به نوع صنعت و ميزان آلودگي آهني مواد توسط کارشناسان اين شرکت به مشتريان معرفي مي گردد تا مشتري با کمترين هزينه بهترين عملکرد را به دست آورد .
تمیز کاری مگنت به دو صورت دستی و خود تمیزکن اتوماتیک می باشد .

 

 

image-2

خط بازیافت پیوسته انواع ضایعات پلاستیکی :

طراحی و ساخت خط بازیافت انواع ضایعات پلاستیک

راه حلی عملی و ساده برای فرهنگ سازی، استفاده مجدد از ضایعات پلاستیکی و داشتن محیط زیستی سالمتر

مناسب برای ادارات و سازمانها، بیمارستانها، اماکن سیاحتی و زیارتی، دانشگاهها و مدارس

 

(PET (Polyethylene terephthalate

(HDPE (High-density polyethylene

(PVC (Polyvinyl chloride

(LDPE (Low-density polyethylene

(PP (Polypropylene

(PS (Polystyrene

OTHER