لایروبی مخازن نفت خام (No Man Entry Tank Cleaning & Sludge Removal)

لایروبی مخازن نفت خام (No Man Entry Tank Cleaning & Sludge Removal) شامل جداسازی لجن های نفتی، زنگار، لجن و رسوبات، آب، آلودگی های سمی و میکروبی از جمله عوامل آلوده کننده تولید شده در صنایع مختلف می باشند. لجن های نفتی از جمله مهمترین عوامل آلوده کننده محیط زیست می باشد که در حال حاضر با دو فرآیند مدیریت در لندفیل و یا انتقال لجن ها به خارج از سایت مدیریت می شود.

با توجه به نیازهای مشتری و بر اساس شرایط خاص سایت، FALATec مناسب ترین روش را جهت فرآوری و استفاده مجدد از لجن های نفتی با هدف حذف کامل لندفیل از پالایشگاههای کشور ابداع و اجراء نموده است.

 

لجن روبی بدون نیاز به ورود به مخزن

شرکت مهندسی فلاتک، بنیانگذار روش فرآوری و بازیافت نفت خام در داخل مخازن ذخیره روشی را پایه گذاری نموده است. با استفاده از آن واحدهای بهره برداری و تعمیر و نگهداری پالایشگاههای کشور قادر خواهند بود تا بدون نیاز به ورود به مخازن نفت خام و اجرای عملیات مشکل و زمانبر رسوب زدایی مکانیکی انجام می پذیرد. No Man Entry Tank Cleaning & Sludge Removal، طی کوتاهترین زمان (از ۷۲ ساعت) مخازن نفت خام را با هر قطری به صورت کامل پاکسازی و قابلیت استفاده مجدد از لجن های نفتی را مقدور سازد.

پردازش ضایعات نفتی | بازیافت لجن های نفتی | لایروبی و لجن زدایی مخازن نفت خام | بازیافت سوخت از لجن های نفتی | پاکسازی روباتیک مخازن نفت خام

نحوه کار تجهیزات

تجهیزات لایروبی، بازیافت و تصفیه لجن های نفتی مخازن نفت خام )بدون نیاز به ورود به داخل مخزن از این سیستم پیشرفته می توان جهت لایروبی مخازن در صنایع مختلف از جمله مخازن نفت خام واقع در پالایشگاهها بهره گرفت.

در واقع مکانیزم این عملیات شامل بازچرخانی نفت خام موجود در مخازن، از طریق خروج نفت از مخازن، جداسازی ذرات مخلوط بزرگ و سپس تزریق مجدد نفت با فشار بالا به داخل مخزن از طریق نازل های مخصوص و با دامنه حرکتی بالا می باشد.

لایروبی مخازن نفت خام

لایروبی مخازن نفت خام

محصولات و خدمات

سیستم لایروبی فلاتِک، مخازن بزرگ سوخت و مواد شیمیایی، را با مکانیزم کنترل و گردش جریان مایع با سرعت و فشار بالا رسوب زدایی می کند. این فرآیند از طریق نازل های مستقیم قابل نصب بر روی پوسته مخزن انجام می شود.
بسته به اندازه مخزن و رسوبات انباشته شده، تا چهار یونیت گردشی مورد نیاز می باشد. این واحدها همگی به لحاظ ابعاد استاندارد می باشد ولی در شرایط خاص، تغییر اندازه های اصلی امکان پذیر می باشد.
به طور معمول، دو واحد لجن روب برای مخازن تا قطر پنجاه متر مورد نیاز است. تعداد واحد مورد نیاز برای اقطار ۵۰ متر به بالا قابل محاسبه و تجراء می باشد.
سیستم لجن روب با ایجاد حرکت در نفت داخل مخزن، از تجمع لجن در کف مخزن جلوگیری می کند. این حرکت باعث می شود تا جامدات معلق در نفت متحرک شده و ضمن برخورد و حذف سایر ذرات ته نشین شده، در کف مخزن نیز ته نشین نشوند. نازل ها را می توان به صورت دستی از بیرون مخزن با چرخ دستی و یا با استفاده از نیروی هیدرولیک ۲۰۰ درجه کنترل کرده و بچرخانید.

No Man Entry Tank Cleaning & Sludge Removal

No Man Entry Tank Cleaning & Sludge Removal

اجزاء سیستم

هر سیستم شامل اجزای اصلی زیر است:

– نازل لجن روب تانک
– واحد فیلتراسیون
– واحد پمپ گریز از مرکز FLT 500D )ساخت فلاتِک(
– مجموعه شیلنگ های فشار قوی
– مجموعه اتصالات
– پمپ جک هیدرولیک
هر نازل، زمانی که در ارتباط با پمپ FLT 500D در فشار ده بار استفاده شود. نازل قادر است بیش از ششصد متر مکعب نفت را با زاویه دویست درجه به داخل مخزن تزریق کند.

لایروبی مخازن نفت خام

لایروبی مخازن نفت خام

https://aparat.com/v/N8A9a

شرکت فلاتک نماینده شرکت DEKONTA در ایران و منطقه

لطفا برای دریافت کاتالوگ و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

کاهش لجن نفتی

مدیریت لجن های نفتی